Produkty
Logo kingfisher

Rzut oka na grupę Kingfisher

Kingfisher plc jest międzynarodową firmą działającą w branży Home Improvement posiadającą ponad 1380 sklepów w ośmiu krajach Europy. Działamy pod markami: B&Q, Castorama, Brico Depot, Screwfix, TradePoint i Koctas i zatrudniamy zespół 80 000 pracowników. Oferujemy produkty i usługi związane z poprawą warunków mieszkaniowych konsumentom i profesjonalistom, którzy dokonują zakupów w naszych sklepach oraz za pośrednictwem naszych kanałów e-commerce. Chcemy tworzyć lepsze domy, dostępne dla każdego.

www.kingfisher.com
Thierry Garnier

Thierry Garnier

Dyrektor Generalny

Grupy Kingfisher

Nasze rynki i sklepy (stan na 31 stycznia 2021 r.)

Wykres pracowników

80 000 Gwiazdka *

Pracowników

Całkowita sprzedaż - £12 343M

46%

Wielka Brytania & Irlandia

£ 5 743 M

35%

Francja

£ 4 309 M

19%

Pozostałe

£ 2 291 M

Zysk operacyjny

1 386 Gwiazdka *

Sklepów

Zysk operacyjny - £1003M

68%

Wielka Brytania & Irlandia

£ 681 M

18%

Francja

£ 181 M

14%

Pozostałe

£ 141 M

Powered by Kingfisher - plan strategiczny

W czerwcu 2020 roku Kingfisher ogłosił swój plan strategiczny “Powered by Kingfisher”. W ramach tego planu chcemy zmaksymalizować korzyści płynące z naszych sieci sprzedaży (które zaspokajają różne potrzeby Klientów) wraz ze skalą, siłą i doświadczeniem Grupy Kingfisher, aby odpowiedzieć na znaczne możliwości rozwoju, które istnieją na rynku Home Improvement. Aby skutecznie obsługiwać Klientów w dzisiejszych czasach, chcemy rozwijać handel e-commerce, być bardziej zorientowanymi na usługi, jednocześnie wykorzystując siłę naszych sieci sprzedaży.

  1. B&Q WB&Irlandia 301, Screwfix WB & Irlandia: 722
  2. Castorama: 93, Brico Depot: 121

* Nie uwzględniono joint-venture w Turcji

Gwiazdka Pełne etaty

Gwiazdka Sprzedaż naszej działalności w Rosji została zakończona w dniu 30 września 2020 roku

Mapa europy

Nasz kierunek strategiczny

Cel1

Sieci sprzedaży Kingfisher różnią się między sobą. To nasza przewaga

Cel2

Mamy jasną wizję w jaki sposób budować ofertę dla Klienta

Cel3

Będziemy wspierać te sieci sprzedaży jako Grupa

Cel4

Prościej
i sprawniej

Nasze mocne atuty

Cel5

Dostęp do atrakcyjnych rynków ze sprzyjającymi trendami

Cel6

Pozycja Top1 w Wielkiej Brytanii, Polsce, Turcji
Pozycja Top2 na pozostałych rynkach

Cel7

Około 80 000 wykwalifikowanych i zaangażowanych pracowników

Cel8

Zakupy w dużej skali oraz skuteczne marki własne na wyłączność (44% sprzedaży całkowitej)

Cel9

Różnorodne sieci sprzedaży obejmujące Home Improvement i dyskont

Cel10

Około
1390 sklepów

Cel11

Lider dobrych praktyk Odpowiedzialnego Biznesu w branży

Cel12

Silny wzrost sprzedaży e-commerce i penetracja rynku na poziomie 18%

Jasna strategia oraz działania mające na celu wzrost udziału rynku

Nasze sieci sprzedaży odpowiadają na różne potrzeby Klienta. Działają w oparciu o różne modele operacyjne, mają jasne pozycjonowanie na rynku oraz plan działania.
Sieć kingfisher
Rolą Grupy jest umożliwienie naszym sieciom sprzedaży lepszego zaspokajania potrzeb ich Klientów.
Cel13

Zwiększenie sprzedaży e-commerce

Cel14

Lider dobrych praktyk Odpowiedzialnego Biznesu w branży

Cel15

Pilot sklepów kompaktowych oraz dopasowanie powierzchni sklepowej

Cel16

Budowanie doświadczenia Klienta z możliwościami i usługami dostosowanymi do urządzeń mobilnych

Cel17

Zróżnicowanie się i rozwijanie poprzez marki własne na wyłączność (OEB)

Cel18

Lepsze zaopatrzenie i zakupy, redukcja kosztów i zapasów w sklepach.

Odpowiedzialny Biznes

Od ponad dwóch dekad jesteśmy liderem w dziedzinie Odpowiedzialnego Biznesu - od naszej pierwszej polityki odpowiedzialnego pozyskiwania drewna, opublikowanej ponad 25 lat temu, poprzez nasze zobowiązania w zakresie strategii Net Positive i promowaniu gospodarki obiegu zamkniętego. Obecnie zidentyfikowaliśmy cztery kluczowe priorytety, w których naszym zdaniem możemy najbardziej pomóc we wprowadzeniu pozytywnych zmian w odniesieniu do niektórych z największych wyzwań stojących przed społeczeństwem.

Nasze cztery kluczowe priorytety w zakresie Odpowiedzialnego Biznesu to:

  • Pracownicy: staniemy się firmą bardziej inkluzywną
  • Planeta: będziemy dbać o lasy i przeciwdziałać zmianom klimatycznym
  • Klienci: pomagamy wybierać zdrowsze i bardziej przyjazne środowisku rozwiązania w przystępnych cenach
  • Lokalne społeczności: będziemy działać na rzecz poprawy warunków mieszkaniowych