
Rzut oka na grupę Kingfisher
Kingfisher plc jest międzynarodową firmą działającą w branży Home Improvement posiadającą ponad 1380 sklepów w ośmiu krajach Europy. Działamy pod markami: B&Q, Castorama, Brico Depot, Screwfix, TradePoint i Koctas i zatrudniamy zespół 80 000 pracowników. Oferujemy produkty i usługi związane z poprawą warunków mieszkaniowych konsumentom i profesjonalistom, którzy dokonują zakupów w naszych sklepach oraz za pośrednictwem naszych kanałów e-commerce. Chcemy tworzyć lepsze domy, dostępne dla każdego.
www.kingfisher.com
Thierry Garnier
Dyrektor Generalny
Grupy Kingfisher
Nasze rynki i sklepy (stan na 31 stycznia 2021 r.)
80 000
*
Pracowników
Całkowita sprzedaż - £12 343M
Wielka Brytania & Irlandia
£ 5 743 M
Francja
£ 4 309 M
Pozostałe
£ 2 291 M
1 386
*
Sklepów
Zysk operacyjny - £1003M
Wielka Brytania & Irlandia
£ 681 M
Francja
£ 181 M
Pozostałe
£ 141 M
Powered by Kingfisher - plan strategiczny
W czerwcu 2020 roku Kingfisher ogłosił swój plan strategiczny “Powered by Kingfisher”. W ramach tego planu chcemy zmaksymalizować korzyści płynące z naszych sieci sprzedaży (które zaspokajają różne potrzeby Klientów) wraz ze skalą, siłą i doświadczeniem Grupy Kingfisher, aby odpowiedzieć na znaczne możliwości rozwoju, które istnieją na rynku Home Improvement. Aby skutecznie obsługiwać Klientów w dzisiejszych czasach, chcemy rozwijać handel e-commerce, być bardziej zorientowanymi na usługi, jednocześnie wykorzystując siłę naszych sieci sprzedaży.
- B&Q WB&Irlandia 301, Screwfix WB & Irlandia: 722
- Castorama: 93, Brico Depot: 121
* Nie uwzględniono joint-venture w Turcji
Pełne etaty
Sprzedaż naszej działalności w Rosji została zakończona w dniu 30 września 2020 roku
Nasz kierunek strategiczny
Sieci sprzedaży Kingfisher różnią się między sobą. To nasza przewaga
Mamy jasną wizję w jaki sposób budować ofertę dla Klienta
Będziemy wspierać te sieci sprzedaży jako Grupa
Prościej
i sprawniej
Nasze mocne atuty
Dostęp do atrakcyjnych rynków ze sprzyjającymi trendami
Pozycja Top1 w Wielkiej Brytanii, Polsce, Turcji
Pozycja Top2 na pozostałych rynkach
Około 80 000 wykwalifikowanych i zaangażowanych pracowników
Zakupy w dużej skali oraz skuteczne marki własne na wyłączność (44% sprzedaży całkowitej)
Różnorodne sieci sprzedaży obejmujące Home Improvement i dyskont
Około
1390 sklepów
Lider dobrych praktyk Odpowiedzialnego Biznesu w branży
Silny wzrost sprzedaży e-commerce i penetracja rynku na poziomie 18%
Jasna strategia oraz działania mające na celu wzrost udziału rynku
Zwiększenie sprzedaży e-commerce
Lider dobrych praktyk Odpowiedzialnego Biznesu w branży
Pilot sklepów kompaktowych oraz dopasowanie powierzchni sklepowej
Budowanie doświadczenia Klienta z możliwościami i usługami dostosowanymi do urządzeń mobilnych
Zróżnicowanie się i rozwijanie poprzez marki własne na wyłączność (OEB)
Lepsze zaopatrzenie i zakupy, redukcja kosztów i zapasów w sklepach.
Odpowiedzialny Biznes
Od ponad dwóch dekad jesteśmy liderem w dziedzinie Odpowiedzialnego Biznesu - od naszej pierwszej polityki odpowiedzialnego pozyskiwania drewna, opublikowanej ponad 25 lat temu, poprzez nasze zobowiązania w zakresie strategii Net Positive i promowaniu gospodarki obiegu zamkniętego. Obecnie zidentyfikowaliśmy cztery kluczowe priorytety, w których naszym zdaniem możemy najbardziej pomóc we wprowadzeniu pozytywnych zmian w odniesieniu do niektórych z największych wyzwań stojących przed społeczeństwem.
Nasze cztery kluczowe priorytety w zakresie Odpowiedzialnego Biznesu to:
- Pracownicy: staniemy się firmą bardziej inkluzywną
- Planeta: będziemy dbać o lasy i przeciwdziałać zmianom klimatycznym
- Klienci: pomagamy wybierać zdrowsze i bardziej przyjazne środowisku rozwiązania w przystępnych cenach
- Lokalne społeczności: będziemy działać na rzecz poprawy warunków mieszkaniowych