Zrównoważona konsumpcja

Warszawa 22.08.2019

Castorama wspiera zrównoważoną konsumpcję

Rośnie liczba konsumentów, którzy przywiązują wagę do ekologii, co przekłada się na ich wybory w codziennym życiu. Nieprzetworzona żywność, naturalne kosmetyki czy środki czystości od dawna cieszą się popularnością. Coraz wyraźniejszym trendem jest również wybór przyjaznych dla środowiska elementów wyposażenia domu i ogrodu. Zrównoważoną konsumpcję wspiera również największa firma z branży ulepszania warunków mieszkaniowych – Castorama Polska.

Produkty dla zrównoważonego domu

Castorama Polska postawiła na produkty wspierające tworzenie zrównoważonych, bardziej ekologicznych i przyjaznych domów. Sieć systematycznie buduje i wzbogaca swoją ofertę o przedmioty umożliwiające wprowadzenie prostych zmian oraz rozwiązań, które charakteryzują się dbałością o środowisko oraz zdrowie i samopoczucie domowników. Jednym z takich przykładów jest nowa oferta farb do wnętrz pod marką GoodHome, stworzona w duchu zrównoważonego rozwoju. Poza walorami użytkowymi, farby te wyróżniają się składem. Produkowane są bowiem na bazie wody, co przekłada się na niską emisję związków lotnych do powietrza. Lotne związki organiczne mogą przyczyniać się do zatruć toksykologicznych, alergii oraz podrażnień, dlatego ważne jest, aby przy wyborze farb czy lakierów decydować się na te o ich niskiej emisji. Korzystanie z takich produktów pozwala na utrzymanie w mieszkaniu wolnego od toksyn, czyli zdrowszego powietrza.

– Zgodnie z przyjętą strategią, nie tylko dbamy o odpowiedni dobór naszych produktów, ale również chcemy inspirować do wybierania materiałów ekologicznych, wolnych od toksyn i pozyskiwanych z naturalnych surowców. W tym celu powstała też nasza nowa marka GoodHome. Jest ona nie tylko znakiem jakości i innowacyjności na rynku, ale przede wszystkim świadczy o wyjątkowym podejściu do tworzenia rozwiązań przyjaznych dla klientów i środowiska, tak, aby każdy mógł mieć dom, w którym będzie czuł się dobrze – tłumaczy Paweł Świętochowski Kierownik ds. Relacji Biznesowych i Projektów Społecznych.

Strategia pod znakiem odpowiedzialności

Celem Spółki jest również proponowanie produktów i usług, które pozwolą nabywcom na oszczędność oraz dłuższą eksploatację urządzeń. Przygotowanie takiej oferty to spore wyzwanie, które wiąże się m.in. z wyborem materiałów nadających się do recyklingu czy projektowaniem produktów pod kątem niskiego zużycia energii oraz dłuższego ich wykorzystania– wszystko to przy zachowaniu dostępności cenowej. Bardzo duże znaczenie w całym procesie eksploatacji przedmiotów odgrywa również właściwy serwis.

– Przedłużenie życia produktów wspiera obniżenie poziomu zanieczyszczenia środowiska, dlatego w sklepach sieci Castorama oferujemy naszym klientom możliwość skorzystania z usług serwisów w okresie gwarancyjnym i po jego zakończeniu – mówi Paweł Świętochowski.

Sklepy świecą przykładem

Innym wyzwaniem, które postawiła sobie Castorama wraz z całą grupą Kingfisher, jest zmniejszanie emisji gazów cieplarnianych emitowanych przez sklepy całej sieci. W ciągu trzech lat udało się ograniczyć emisję tzw. „śladu węglowego” o 15 proc., a na kolejne lata wyznaczone zostały ambitne cele, co wiąże się z licznymi inwestycjami. Już dzisiaj prawie 100 proc. sklepów Castorama Polska wyposażonych jest w oświetlenie LED, co znacznie przyczynia się do zmniejszenia zapotrzebowania na energię elektryczną oraz redukuje emisję gazów cieplarnianych. W najbliższym czasie planowane są kolejne inwestycje w obiekty i ich modernizację.