Systemy ogrzewania podjazdów zapobiegają zaleganiu warstwy śniegu oraz lodu, które znacząco utrudniają korzystanie z wytyczonych dla samochodu tras. Tego rodzaju ogrzewanie instalowane jest zazwyczaj na parkingach, podjazdach oraz schodach.
Jak dobrać instalację?
Aby zainstalowany przez nas system ogrzewania dobrze się sprawdzał, musimy uwzględnić kilka istotnych aspektów. Pozwoli to nam określić, jaką moc musimy uzyskać, aby podgrzać jeden m². Najważniejsze będą wielkość, lokalizacja ogrzewanej przestrzeni oraz pożądany czas, w jakim zalegające warstwy śniegu mają zostać roztopione. Przyjmuje się, że optymalna wartość to około 300-400 W/m².
Instalacja grzejna układana jest w podłożu. W zależności od naszych potrzeb oraz możliwości finansowych, dla podjazdu możemy wybrać dwie opcje. Pierwsza to taka, gdy system grzewczy ogrzewa całą powierzchnię podjazdu – w tym wypadku cały zalegający na nim śnieg zostanie usunięty. Drugą możliwością jest umieszczenie systemu jedynie na pasach podjazdu, z którymi stykać się będą koła poruszającego się po nim samochodu. Pas pomiędzy nimi pozostanie zaśnieżony. Jeżeli wykonujemy ogrzewanie podjazdu jedynie dla naszych potrzeb, w zupełności wystarczy zdecydowanie się na drugie rozwiązanie.
Zasady montażu
To, w jaki sposób będziemy układać maty i kable grzejne, zależy od nawierzchni, jaką system zostanie przykryty. Jeżeli wierzchnią warstwę naszego podjazdu będzie stanowić jedynie beton, kable powinny być umieszczone na głębokości około 5-7 cm. Jeżeli na betonie znajdzie się również asfalt, musimy pamiętać, aby jego warstwa nie była grubsza niż 4 cm. W przypadku zastosowania kostki brukowej jej grubość nie może być większa niż 8 cm. Przewody grzejne mocowane są do zbrojenia, a następnie zalewane warstwą wierzchnią. Jeśli nasz podjazd jest długi i o dość stromym nachyleniu, musimy pamiętać o wykonaniu kanału odprowadzającego wodę, który również musi być podgrzewany.
Instalacja ogrzewania podjazdu może być bardzo dobrym rozwiązaniem na wypadek wyjątkowo mroźnej i śnieżnej zimy. Taki system niewątpliwie zaoszczędzi nam sporo czasu i wysiłku koniecznego do doprowadzenia podjazdu do stanu używalności.