Wybieramy lejek do paliwa

Jeśli używamy paliwa w kanistrze, powinniśmy koniecznie zaopatrzyć się w pasujący doń lejek – bez niego zatankowanie samochodu nie będzie proste. Oto kilka czynników, które warto wziąć pod uwagę podczas jego wybierania, aby znaleźć produkt, który idealnie spełni nasze oczekiwania.

Lejek metalowy czy plastikowy – który wybrać?

Benzyna to substancja, która może wchodzić w reakcje z różnymi materiałami – efektem tego może być ich zniszczenie lub częściowa utrata ich funkcjonalności. Poza tym lejki samochodowe stosuje się najczęściej do zasilania maszyn na placach budowy, na których nietrudno o uszkodzenie. Dlatego też warto sięgać po solidniejsze akcesoria, wykonane z wytrzymałych mechanicznie materiałów. W tej sytuacji lejek metalowy wydaje się być zdecydowanie lepszym rozwiązaniem niż plastikowy.

Wybieramy lejek do paliwa

Położenie wlewu oraz rodzaj rurki lejka samochodowego

Do wyboru mamy 2 rodzaje lejków: proste i skośne, które różnią się od siebie położeniem wlewu. Jeśli zbiornik paliwa posiada korek umieszczony u góry, powinniśmy wybrać lejek prosty. Najczęściej jednak mamy do czynienia z sytuacją, w której wlew znajduje się z boku pojazdu – wtedy najlepiej sprawdzi się lejek skośny.

Czy wiesz, że…?

Na rynku możemy też spotkać się z tzw. lejkami bundeswehry, które bazują na starych, wojskowych patentach. Ich konstrukcja wyróżnia się możliwością przymocowania do wlewu kanistra – umożliwia to precyzyjne wykonanie tej czynności. Tego rodzaju lejki są jednak dość sztywne a przy tym niewygodne w użytkowaniu, dlatego wymagają pewnej wprawy.

lejek do paliwa

Wybierając lejek samochodowy, zwróćmy również uwagę na długość rurki – powinna ona być na tyle długa, aby komfortowo doprowadzać ciecz do otworu. Najlepiej sięgać po akcesoria z lekko za długą rurką, ponieważ zawsze możemy ją skrócić, przycinając ją. Wydłużenie lejka może nam z kolei sprawić problem.

Lejek z sitkiem niklowanym

Kupujemy lejek do paliwa – na to również powinniśmy zwrócić uwagę

Podczas kupowania lejka do paliwa warto również zwrócić uwagę na kilka innych czynników:

średnica rurki – im węższa rurka, tym wolniej będzie spływać paliwo. Większość baków posiada jednak dość wąski wlew i nie zmieszczą się w nich grubsze rurki. Podczas wybierania akcesoriów, powinniśmy więc wziąć pod uwagę możliwości naszego pojazdu i znaleźć możliwie najszerszy lejek, który będzie do niego pasować;

obecne filtry i sitka – dobry lejek powinien posiadać sitko, które nie przepuści do baku pyłu, piasku, liści i innych zanieczyszczeń, które znajdują się w paliwie lub zostały przyniesione przez wiatr. W ten sposób chroni układ paliwowy przed zatkaniem lub zabrudzeniem, które mogłoby doprowadzić do poważniejszej awarii;

konstrukcja nieprzepuszczająca wody – wyposażony w nią lejek cechuje się specyficzną konstrukcją. Zamontowane w nim sitku bez problemu przepuści zarówno samą wodę, jak i samo paliwo. Jeśli jednak wlejemy do niego paliwo zmieszane z wodą, zostanie ona zatrzymana powyżej sitka. Ochroni nas to przed zatankowaniem słabej jakości paliwem połączonym z wodą.

Data publikacji: 04.01.2018