Napędy śrubowe są bardzo popularne, głównie ze względu na prosty montaż oraz wytrzymałość. Nadają się do wszystkich bram, w których szerokość słupka bramy ma mniej niż 38 cm. Powyżej tej szerokości, należy wykonać specjalne wcięcie w słupku – po to, aby siłownik mógł właściwie funkcjonować. Można go zastosować przy bramach otwieranych do wewnątrz. Istnieją siłowniki o różnej mocy – największymi można napędzać bramy których skrzydło ma nawet do 5 m długości i ważyć do 500 kg.
Napędy z ramieniem łamanym można stosować wszędzie tam, gdzie konieczne jest otwieranie bramy na zewnątrz. Dzięki dodatkowemu ramieniu ze specjalnym przegubem w połowie długości można taki siłownik stosować przy słupkach bram o szerokości większej niż 38 cm. Jego montaż jest uproszczony, gdyż nie trzeba ingerować w konstrukcje słupków bądź zmieniać ich wyglądu (nawet jeśli ich szerokość jest większa). Maksymalna długość przęsła bramy to ok 3,6 metra a maksymalna jego waga to 500 kg.
Ciekawym rozwiązaniem jest napęd podziemny. Działa on podobnie jak napęd z ramieniem łamanym i jest stosowany zarówno do bram otwieranych na zewnątrz jak i do wewnątrz. Różnica polega na tym, że całość mechaniki ukryta jest pod ziemią w specjalnej obudowie. Nad ziemią znajduje się jedynie ramię przymocowane od dołu do krawędzi bramy. Plusem takiego rozwiązania jest oczywiście brak widocznych elementów na powierzchni bramy, dzięki czemu wygląda ona bardzo estetycznie.
Jeśli chodzi o bezpieczeństwo, każdy z tych typów napędów można zabezpieczyć parą fotokomórek, które unieruchomią bramę, gdy w jej świetle znajdzie się przeszkoda. Najlepiej zabezpieczać je dwoma zestawami fotokomórek – jedną parę zamontować między słupkami bramy, a drugą na końcach bramy otwartej. Uniemożliwi to zamknięcie bramy, gdy np. między skrzydłami stoi nasz samochód.
W przypadku, kiedy mamy ograniczone miejsce bądź koliduje to z zabudowaniami na posesji, możemy zamontować bramę przesuwną. Rozwiązanie to jest bardziej skomplikowane od dwóch poprzednich, ale wskazane przy bramach o większej niż 500 kg wadze skrzydła. Cała brama spoczywa na rolkach lub zamontowanym pod bramą kółku. Do bramy należy przymocować specjalną suwnicę, która jest napędzana zębatym kółkiem z siłownika. Rozwiązanie to jest prostsze w sterowaniu oraz użytkowaniu, gdyż nie zajmuje dużej powierzchni na podjeździe. W przypadku suwnicy, do dobrego jej zabezpieczenia wystarczy tylko jeden zestaw fotokomórek.